Ellevio bedriver inte någon försäljning, vi har inte heller några specialpriser eller erbjudanden. Om någon förändring sker i det elnätspris du betalar får du som kund alltid information från oss på Ellevio gällande detta, aktuella nätpriser finns på ellevio.se där du hittar alla våra prislistor. Om något behöver korrigeras gällande din betalning sker det alltid på din faktura, vi kontaktar dig inte i förväg gällande detta. 


Ellevio samarbetar inte med tredjepartsaktörer, till exempel företag som bedriver verksamhet genom att erbjuda tjänster gällande samfakturering eller upphandling av avtal. Ellevio har inte heller avtal med något företag som kontaktar våra kunder åt oss. 


Vi ber dig dock observera att ett undantag från detta är SKI, Svenskt Kvalitetsindex, som är ett oberoende marknadsundersökningsföretag. SKI genomför en gång om året en stor marknadsundersökning inom olika branscher, SKI frågar eller begär aldrig personuppgifter såsom personnummer, kundnummer eller liknande. 


För att kunna få el i din bostad eller i din lokal behöver du teckna avtal med både ett elnätsföretag (i ditt fall Ellevio) och ett elhandelsföretag. Varje nätägare är enskild aktör i de nätområden de äger, gällande elhandel får du välja fritt vilket elhandelsföretag du tecknar avtal med. Om du inte gör ett aktivt val så kommer du att få ett så kallat anvisningsavtal, som vi erbjuder tillsammans med GodEl. Du kan läsa mer om det här eller på GodEls hemsida


Om du har funderingar och frågor kring vad som gäller för avtal och försäljning kan du som privatperson besöka Konsumenternas Energimarknadsbyrå eller Konsumentverket för mer information, om du är företagskund kan du kontakta Svensk Handel. På Energimarknadens hemsida kan du läsa mer om vad du bör tänka på innan du tackar ja till ett erbjudande.