Det kan finnas olika anledningar till varför du har fått ett anvisat avtal från GodEl.

En anledning kan vara att du gjorde ditt val av elhandlare efter startdatumet för ditt avtal hos Ellevio, vi har leveransplikt och är skyldiga att säkerställa att du har ett avtal med en elhandlare senast dagen du flyttade in i din bostad eller lokal, vi har därför anvisat dig ett elhandelsavtal med vår samarbetspartner GodEl.


En annan anledning kan vara att du försökte teckna avtal med en elhandlare innan du tecknat avtal med nätägaren, dvs Ellevio. Du måste alltid teckna ett avtal med elnätsleverantören först, sen kan du teckna avtal med vald elhandlare.


Vad händer nu?
Antingen fortsätter du ditt avtal med GodEl, då behöver du inte göra något alls.
Vill du byta ifrån GodEl till annan elhandlare kontaktar du den elhandlare du har valt och uppger att du vill teckna avtal. Tänk på att du behöver uppge anläggnings-id när du är i kontakt med elhandlare, det hittar du på avtalet från oss.