Det beror förmodligen på att vi läser av din mätare en gång i månaden. Om du vill få en större medvetenhet kring din elanvändning, t.ex för att se när på dygnet du förbrukar mest el, kan du gå över till timmätning. Då kommer din elanvändning visas per timme på Mina sidor, eller Energikonto om du är företagskund. Elanvändningen visas vanligtvis ett par dagar efter det dygn som senast är avläst.

Byte till timmätning är kostnadsfritt, det vi behöver göra är att kontrollera om din elmätare kan hantera timvärden. Om den inte klarar av det kommer en tekniker att skickas ut för att byta mätaren innan aktiveringen kan göras. Har du bytt till timmätning går det dock inte att byta tillbaka.

Vill du byta till timmätning kontaktar du vår kundservice på telefon 0771-53 53 00 eller använder vårt kontaktformulär. Tänk på att när du kontaktar oss behöver du uppge ditt anläggnings-id, kundnummer eller personnummer.